לביא-ינקו משרד עו"ד
 
שירותים משפטיים ושירותי נוטריון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

תחומי התמחות

 

אישורים ותרגומים נוטריונים

 
לביא-ינקו משרד עורכי דין מעניק שירותי תרגום מסמכים בכל השפות כאשר בצוות המשרד קיימות מתרגמות לשפות רוסית, אוקראינית, אנגלית ורומנית. תרגומים בשפות אחרות מתבצעות באמצעות שירותי תרגום של חברה חיצונית העובדת עם המשרד.

ניתן לבצע תרגומים בלבד ללא אישורים נוטריוניים, אולם מרבית עבודת התרגום דורשת אישור נוטריון שניתן במשרדה של עו"ד לביא-ינקו, לרבות שירותי החתמת אפוסטילים שונים לדוגמה: משרד החוץ, משרד הדתות (רבנות ראשית), משרד החינוך ואפוסטיל בית משפט.

היתרון בעבודה מול משרדה של עו"ד לביא-ינבקו הוא בכך כי הלקוח מתקשר עם המשרד במעין "עסקת חבילה" שבה ניתן לו כל השירות בתרגום המסמכים לשפה הרצויה, עריכת אישור/ים נוטריונים וקבלת האפוסטיל/ים הנדרשים לכל מסמך, כך שבסיכומו של יום אין הלקוח צריך להתרוצץ בין כל הגופים ומשרדי הממשלה ולבזבז ימי עבודה למעט המצאת המסמכים אותם ברצונו לתרגם.
 

עבודת הנוטריון במשרד נחלקת לנושאים הבאים:

 

אימות חתימה

 
הפעולה הנוטריונית של אימות חתימה מתייחסת לכל מסמך שעל הנוטריון לאמת חתימתו של אדם או של תאגיד על מסמכים. השירות יכול להינתן בשפות השונות לעיל.

הפעולות הנוטריונית השכיחות וחוסות תחת אימות החתימה הם:
  • אימות חתימה על ייפויי כוח בין אדם לאדם, בין אדם לחברה ולהיפך
  • אימות חתימה על ייפויי כוח עבור בנקים למשכנתהות או חברות משכנות
  • אימות חתימה על הסכמים למיניהם לרבות הסכמי חיים משותפים בין בני זוג שאין בכוונתם להינשא
  • אימות חתימה על הסכמות הורים ליציאת קטינים מהארץ לחו"ל

כמו כן מעניק המשרד שירותי עריכה של המסמכים הנזכרים לעיל ,למעט ייפויי כוח עבור בנקים
למשכנתהות ו/או חברות משכנות, שמוסרות בידי הלקוח את נוסח ייפויי הכוח עליו לחתום.
 

אישור צוואה נוטריונית

 
פעולה נוטריונית זו יוחדה לנוטריון, אשר רשאי לאמת חתימת המצווה /מוריש, ללא צורך בנוכחות עדים אחרים מלבדו. היתרון בביצוע צוואה נוטריונית במשרדה של עו"ד לביא-ינקו היא כי המשרד מבצע גם עריכה של הצוואה, כפי שהמצווה/מוריש מבקש. קיים דגש על הקשבה לרצונו של המצווה, וניתן במהלך גם יעוץ משפטי באם ניתן לבצע את רישום הצוואה כפי שמורה עליה המצווה/המוריש.

עריכת הצוואה יכול שתתבצע במגוון השפות שהמשרד נותן בהם את שירותיו.
 

אימות הסכם ממון

 
פעולה נוטריונית נוספת אשר יוחדה לנוטריון, במקום פנייה לבית המשפט לקבלת אישור ההסכם בין הצדדים והמתנה לקביעת מועד דיון. בעוד הצדדים להסכם מתוכננים להתחתן בסמוך לעריכת הסכם הממון.

המשרד מעניק את שירותיו, בין היתר, בעריכת הסכם הממון ובאם נדרש את תרגומו לשפה המבוקשת.
 

אישורי הצהרה

 
מדובר באמצעי יעיל שבו נוטריון מאשר תצהירו/ה של המתרגמת שתרגמה את המסמך משפת המקור לשפה המבוקשת. פעולה זו להבדיל מאישור נכונות תרגום. הפעולה איננה דורשת מהנוטריון להיות בקי בשפת המקור או בשפה אליה מתורגם המסמך, אלא להיות בעל הכישורים לכך ובדבר היותו שכזה הוא חותם על תצהיר מול הנוטריון.

יתרון פעולה נוטריונית זו, להבדיל מאישור נכונות תרגום, הוא כי תמחור התרגום לפי אישור הצהרת המתרגם נקבע לפי עלות האישור הנוטריוני ומחיר קבוע של המתרגם לעמוד תרגום, בעוד בפעולה נוטריונית של אישור נכונות תרגום - התמחור לאישור הנוטריוני כולל את התרגום והוא מתומחר לפי מספר מילים בעמוד ויכול להגיע למאות ואלפי שקלים למסמך.
 

אישור העתק למסמכים

 
זוהי פעולה נוטריונית אשר משתמשים בה על מנת שניתן יהיה לשלוח העתקי מסמכים לחו"ל במקום את המקור, אשר ערכו לעיתים לא יסולא בפז. בכך הנוטריון מאשר כי הוצג בפניו המסמך המקורי.
 

הוצאה לפועל ופשיטות רגל

 
המשרד מעניק שירותים בתחום הוצאה לפועל, ופשיטת רגל ופירוק חברות כדלקמן:
 

הוצאה לפועל

 

עריכת הסדרים מול נושים והפחתת חובות

 
חייבים רבים אינם מודעים לכך כי נושים רבים מוכנים ונכונים להגיע להסדרי חוב מולם כנגד הפחתה משמעותית של החוב. לכן רצוי להתחיל תהליך זה בהקדם לפני שיצטברו חובות לנושים נוספים.
 

הגשת בקשה לאיחוד תיקים

 
חייב שסבור כי אין ביכולתו להציע הצעה לנושיו על מנת שיוסדרו חובותיו, אולם בכל זאת מעוניין להגיע להסדר חובותיו באופן שיאפשר לו מרחב נשימה, ובמידה ויש ביכולתו לפרוע 3% מגובה סך כל חובותיו מידי חודש, רצוי ביותר כי יגיש בקשתו לאיחוד תיקים.
 

הגשת בקשור להפטר במסגרת ההוצאה לפועל

 
אופציה זו קיימת עד לחודש ינואר 2018 ומיועדת לחייבים שמצויים בתהליך שבו הוכרזו כחייבים מוגבלים על ידי רשם הוצאה לפועל ושילמו את התשלום החודשי כסדרו במהלך השנים.
 

פינויי שוכרים מדירות

 
המשרד עוסק בין היתר בהגשת תביעות לפינוי מושכר לבית המשפט ולאחר מכן להגשת בקשה לפינוי השוכר, בהתאם לפסק הדין, מדירת המשכיר וזאת באמצעות לשכת הוצאה לפועל. פעילות המשרד בנושא זה מוגבלת לאזור השפלה: אשדוד, אשקלון, גדרה, גן יבנה, יבנה והמושבים בסביבה.
 

גביית חובות

 
השירות ניתן בהתאם לשיקול דעתי ולאחר שנבחן פוטנציאל הגבייה.
 

פשיטת רגל

 
המשרד מתמחה בהגשת בקשות לפשיטת רגל ומחוזות דרום ומרכז ומעניק ייעוץ מקדמי בנוגע לאופציות העומדות בפני הלקוח בשלבים מקדמיים להליך, לאפשרויות הסדר לפני כניסה להליך פשיטת הרגל או במהלכו וכן בהגשת בקשה להפטר.
 

פירוק חברות / עמותות

 
השירות שניתן במשרד הינו לפירוק חברות או עמותות שלא מתנהלת בהם פעילות וברצון הלקוח לפרקה, על מנת לא להמשיך לשלם אגרות לרשם החברות. השירות כולל עריכת כל המסמכים לבקשת הפירוק, עריכת החלטות החברה/עמותה מעקב אחר פרסומים, עמידה מול רו"ח של החברה / העמותה וסיום התהליך.
 

פירוק תאגיד מקרקעין

 
ניתן שירות לפירוק חברות, שהוקמו לצורך רכישת נכס וברצון הלקוח להעביר את הנכס על שמו ולא על שם החברה, כך שהתהליך לא ייחשב לאירוע מס מול רשויות מיסוי מקרקעין.
 

נזיקין

 
תחום זה הינו נרחב וכולל מספר רב של תתי היזקים שבשלם זכאי הנפגע לפיצוי מאת הפוגע בכולם מלווה המשרד את התובע/לקוח מול חברת הביטוח וניהול משא ומתן עמה לקבלת הצעה טרום פניה לבית משפט, ייצוג בבית משפט , המוסד לביטוח לאומי , מפנה למומחים רפואיים, מסיע באיסוף חומר רפואי מקופות החולים/ בית חולים ומנהל את תיק התביעה התיק במלואו עד למיצוי זכויות הנפגע.

תחומי הייצוג בהם מטפל המשרד הינם:
  • תאונות דרכים
  • תאונות עבודה
  • נזקי גוף שנגרמו מכלבים
  • נזקי גוף מחשיפה /הימלטות חומרים מסוכנים
  • נפילות /החלקות בשטחים ציבוריים או פרטיים
  • מימוש פוליסת תאונות תלמידים
  • תביעות תלויים כתוצאה מתאונות דרכים/תאונות עבודה
  • לווי מול המוסד לביטוח לאומי
 

ביטוח

 
המשרד הינו בעל ניסיון במימוש זכויות ביטוח אשר נדחו על ידי חברות הביטוח במקרים של ביטוחי חיים כולל ביטוחי חיים למשכנתה, אובדן כושר עבודה ופוליסות אחרות אשר חברת הביטוח דחתה בהן את הכיסוי הבטוח מסיבות שונות.

כך לדוגמה: סייע המשרד ללקוח שערך פוליסת ביטוח חיים 3 חודשים לפני שאירע לו מקרה ביטוח ונדחה על ידי החברה בשל טיעון כי בעת עריכת הביטוח הלקוח אירע מקרה הביטוח כאשר לאחר בדיקה מעמיקה הסתבר כי חברת הביטוח הסתמכה על מסמך רפואי שלא צוין בו תאריך האירוע ובהצגת מסמך רפואי שבו צוין תאריכי האירוע ,שולמו ללקוח כל דמי הביטוח כ- 100,000 ₪.

או במקרה של ביטוח חיים למשכנתה דחתה חברת הביטוח את תביעת האלמנה באופן חלקי ושילמה רק 50% מסכום ההלוואה שנותרה לסילוק בתואנה כי המבוטח לא גילה פרטיים מהותיים בנוגע למצב בריאותו ,כאשר לאחר דין ודברים מול חברת הביטוח והצגת נתונים סותרים לטענתה , שילמה חברת הביטוח לאלמנה עוד 40% מן הסכום המקורי של המשכנתה לסילוק במועד פטירתו של המנוח, כל זאת ללא הליך משפטי מורכב.
 

תביעות קטנות

 
המשרד מסייע לקוחות בהכנת כתבי תביעות קטנות על-ידי בחינת סיכויי ההצלחה בתיק, איסוף החומר והראיות והגשתם לביהמ"ש, גיבוש עמדה וקביעת גובה התביעה, הוצאת מכתב התראה וניהול תכתובות ומשא ומתן מול הצד הנגדי, עריכת כתבי תביעה/הגנה, הכנה לדיון בביהמ"ש וסיוע בהתנהלות מול לשכת ההוצאה לפועל לצורך ביצועו של פסק הדין.

הפנייה לבית משפט לתביעות קטנות מתבצעת במגוון נושאים כגון:
  • תביעות כנגד חברות קבלן
  • תביעות כנגד מפגע בתאונת דרכים, בגין סכומים שחברת הביטוח לא שילמה למבוטח.
  • תביעות צרכנים במסגרת חוק הגנת הצרכן
  • תביעות כנגד חברות ביטוח
  • תביעות נגד חברות סלולר במגוון נושאים
  • תביעות במסגרת חוק החוזים בגין הפרת חוזה
 

חוזים, מקרקעין / נדל"ן

 
תחום הנדל"ן מתעדכן ומשתנה באופן תדיר, וכורך בו נושאים נוספים, דבר הדורש מהעוסקים בתחום להיות בעלי ידע בתחומי מיסוי, ירושה, תכנון ובנייה בעת עריכת החוזה ובעלי ידע וניסיון בניהול עסקת המכר.

הניסיון הרב שצברתי במהלך 20 שנות עבודתי בנושא המקרקעין משרת את לקוחותיי ומאפשר לי לצייד אותם בפרספקטיבה מקיפה בקשר לפעולות המתבצעות על ידם בתחום זה.

המשרד מתמחה בנושאים הבאים בתחום זה:
 

עסקאות מול קבלנים /יזמים

 
יש לציין כי רוכשים מקבלנים ומיזמים נוטים שלא להיעזר בעורך דין במהלך הרכישה הנ"ל ,דבר שגוי במהותו מאחר ורכישה מקבלן או יזם הינה רכישה העמוסה בנתונים ,אשר אותם יש לבדוק ולאמת על מנת שזכויות הרוכש לא תפגענה. מה גם שבחוזי הקבלן /יזם נרשם במפורש כי עורך דין של הקבלן/יזם אינו מיצג את הרוכש אלא רק לעניין רישום הזכויות על שמו.

הייצוג שניתן במסגרת משרדה של עו"ד ינקו-לביא לחוזים מסוג זה כולל מעבר לבדיקת תנאי החוזה את בדיקת הזכויות של הקבלנים/יזמים, מסמכים נלווים לחוזה כגון: מפרט , ערבות בנקאית, נספח תשלומים וכיוצ"ב כמו כן, מונה הלקוח כיצד להתנהל לאחר חתימת החוזה.
 

עסקאות מכר יד שנייה

 
המשרד מתמחה ביצוע עסקאות יד שנייה ומקפיד על קבלת מלוא המידע הנדרש הן מטעם המוכר והן מטעם הרוכש הנדרשות לצורך ביצוע בדיקות מקדמיות לרכישה, כולל בדיקת מצב הזכויות הרישומיות בטאבו או במנהל מקרקעי ישראל ו/או בחברה המשכנת, הכנת התיק מראש לצורך עריכת שמאות מטעם הבנק, ייצוג הלקוח ממשיך לאחר חתימת החוזה בכל שלביו עד לסיומו בהעברת הזכויות על שם הרוכש. הלקוח במשרדה של עו"ד ינקו-לביא זוכה לשירות המבטיח הקטנת התרוצצויות מטעמו ובזבוז זמנו.
 

העברות ללא תמורה

 
מושג זה הצטמצם כיום להעברות בין הורים לילדים בלבד שכן מהעברות בין אחים אינן מקובלות כיום על רשויות המס אשר רואות בהן מכירה לכל דבר ועניין.

העברות ללא תמורה בין הורים לילדים ולהיפך מתבצעת בשל מגוון סיבות בניהן: לצורך תכנון מס עתידי, הקניית מתנה בחיים ועוד. כאן יש לזכור כי מלבד יתרונות תשלום מס רכישה מופחת בשיעור 1/3 מס הרכישה הרגיל יהיה על מקבל המתנה, באם יחפוץ במימוש קבלת פטור מס שבח, בעת רכישת הזכויות, לתקופת צינון ארוכה שבין 3.5 שנים-ל-4 שנים בכפוף לכך באם התגורר בפועל בדירה או לא. מכירת הזכות בדירה בטרם חלפה תקופת הצינון עשוי לגרור לחיוב במס שבח.
 

הסכמי שכירות

 
המשרד עורך הסכמי שכירות הן לעסקים והן לאנשים פרטיים תוך שימת דגש על קבלת מירב המידע אשר ניתן לקבל אודות השוכר על מנת שניתן יהא לאמוד באם ביכולתו לעמוד בתשלומי השכירות החודשיים וזאת על מנת שמשכיר לא יימצא את עצמו במצב שבו הוא נדרש לפנות את השוכר מן הנכס בשל הפרת הסכם השכירות, פעולה שההוצאות בגינן גבוהות.
 

מתן שירות לעו"ד בהעברת זכויות מול דיירים

 
המשרד מקבל פניות מעורכי דין ומלקוחות פרטיים לסייע בהעברת זכויות בנכסים השירות כולל: החתמת דירים על גבי מסמכי הרישום ,באופן מרוכז, בפרויקטים בהם לא קימת נגישות לעוה"ד או לקוחות להגיע למשרד עורך הדין המטפל בהעברת הזכויות . המשרד מתאם פגישות עם הדיירים ונציג המשרד מגיע פיזית לבתיהם להחתימם על גבי שטרי מכר, משכנתה ומעבירם חזרה למשרד עורכי הדין.
 

עריכת הסכמי חלוקת עיזבון

 
המשרד מסיע בעריכת הסכמי חלוקת עזבון בין יורשים אשר למרות חוק הירושה או הצואה מעוניינים לחלק ביניהם את עזבון המנוח/ים באופן שונה מזה המוקנה להם על ידי החוק או בצוואה. היתרון בעריכת הסכמים מסוג זה בשלב מקדמי, בטרם בוצעה חלוקתו של העיזבון, הוא כי חלוקה "מחודשת" או "אחרת" של העיזבון אינה אירוע מס בגינה תהא חבות במס שבח/רכישה כל עוד מבובר בחלוקת אחרת של העיזבון לא תוספת כספים חיצונים לעיזבון.

תכנון הסכם מעין זה דורש סיוע מקצועי מאחר ויש לשקול שיקולים נוספים על מנת שהחלוקה תטיב עם כל אחד מהיורשים ולא תפגע בו בעתיד ,שכן מאחר ובריבוי נכסים של מורישים לא ניתן יהא ליהנות מפטור של דירת ירושה.
 

עריכת הסכמי ממון /חיים משותפים

 
בעת עריכת הסכם ממון או חיים משותפים מתבצעת פגישה עם הלקוחות לתיאום רצונותיהם ביחס לנכסיהם ולכוונותיהם. המפגש הינו באווירה מכבדת ונינוחה לשני הצדדים להסכם.
 

רישומי בתים משותפים

 
המשרד מתמחה ברישום בתים משותפים, מרבית הרישומים מבוצעים עבור עורכי דין וקבלנים פונים למשרד בתחום זה גם לקוחות פרטיים שנדרש מהם רישום בית משותף.

השירות הניתן בתחום זה למשרדי עורכי דין /קבלנים כולל את בדיקת תיקי הדייר וקבלת כל נתוני התיק רישום הבית המשותף וכן העברת הזכויות ע"ש הרוכשים. השירות הינו אמין מקצועי וייסודי ודורש התמצאות בתהליך הרישום עמידה מול המודים/אדריכלים, רשויות התכנון, רשויות מקומיות ומשרדי מיסוי מקרקעין.

המשרד עבד ועובד על פרויקטים גדולים שבהם מאות יחידות דיור.
 

תיקוני צווי בית משותף

 
תיקונים ברישומי בתים משותפים מתבצע כאמור גם עבור עורכי דין המיצגים קבלנים או קבלנים אשר מבצעים בנייה לפי תמ"א 38 וכן לאור תיקונים הנדרשים בשל טעויות שנפלו בהליך הרישום המקורי.

בנוסף לכך, מעניק המשרד שירותי תיקון צו בית משותף לקוחות פרטיים במקרה בהם בוצעה בנייה/הרחבה של הדירה אותה הלקוח מעוניין להביא לידי ביטוי ברישום הזכויות בלשכת רישום המקרקעין או במקרה שלקוח מעוניין בפיצול דירה ל- 2 דירות בטרם יחל תהליך פינוי בינוי.

* לעתים מתגלים תיקונים אחרים שאינם תיקוני צווי בית משותף, ואשר עולה כי חלה טעות בשיוך הדירה לרוכש, וכי יש לתקן את רישום הזכויות עצמן מול דייר אחר בניין. לרוב טעויות מעין אלו מתגלות בעת עריכת שמאות מטעם בנק למשכנתהות בתהליך קבלת משכנתה.